עריכת תיאום מס מקוונת? יש חיה כזאת

כל אדם העובד ביותר מעבודה אחת, בין אם הוא שכיר ובין אם שכיר ועצמאי, צריך לערוך תיאום מס על מנת שלא ינכו לו אחוז מס שולי גבוה. כך ניתן להימנע מתשלום יתר ולשלם לפי מדרגות המס שנקבעו בחוק. כיום ניתן לעשות תיאום מס בצורה קלה ומהירה. המאמר יסביר כיצד.

 

מה זה תיאום מס?

כאשר אדם עובד בשתי עבודות או יותר או מקבל קצבת פרישה, ובמקביל עובד כשכיר או כעצמאי, עליו לבצע תיאום מס אחרת יפסיד חלק נכבד ממשכורתו. מאחר וחישוב המס נעשה על פי מדרגות מס המתעדכנות בכל שנה בהתאם לשכר הברוטו ומזה מנכים נקודות זיכוי, יש לבצע את התיאום בכל שנת מס מחדש.

נקודות הזיכוי הן פרמטר הקשור למצב המשפחתי של העובד, לגיל הילדים ולמצב האישי. למשל, אישה מקבלת נקודות זיכוי ואם יש לה ילדים עד גיל 19, היא תקבל יותר נקודות בהתאם למספר הילדים. למידע נוסף חפשו את האתר של יניב נשר.

 

האם חובה לבצע תיאום מס?

אין בחוק הוראה לבצע תיאום מס אך הפעולה היא לטובת האזרחים, מכיוון שאם לא יבצעו תיאום מס הם ישלמו יותר מיסים והמשכורת שלהם תקטן. המס השולי הגבוה ביותר הוא 47% ולכן מדובר על כמחצית מהמשכורת שהולכת לצרכי מס במידה ולא עושים תיאום.

במידה ואתם חושבים שנלקח מכם יותר מס ממה שצריך לאחר שעשיתם תיאום מס, תוכלו לבקש בסוף שנת המס בדיקה לקבלת החזר מס או שתאלצו להיפרד מעוד כמה שקלים במידה ותצטרכו לשלם יותר ממה שנקבע לכם.

 

איך עושים תיאום מס?

בעבר היו מקבלים טופס 101 בדואר מהמעביד, ממלאים בכתב יד את הפרטים בטופס ושולחים חזרה למעביד שהעביר אותו למס הכנסה. לחילופין, היו ניגשים ללשכת המס ועושים את הכול במפגש פנים מול פנים לאחר עמידה בתור ארוך ומייגע.

כיום, ההתקדמות הטכנולוגית וההתייעלות של משרדי הממשלה ושל מס הכנסה בפרט, מאפשרת לנו לבצע תיאום מס תוך 2 דקות בצורה מקוונת, מבלי לעמוד בתור או לחכות שהטופס יגיע בדואר.

 

כיצד ממלאים את הטופס המקוון?

נכנסים לאתר של מס הכנסה או לטופס המקוון ששולח המעביד וממלאים את הפרטים האישיים. בשלב הבא ממלאים את פרטי בן הזוג והילדים במידה והם מתחת לגיל 19, רושמים את הפרטים של מקום העבודה השני, השכר ומאיזה מקום בוחרים לקבל את נקודות הזיכוי במס מאחר שאי אפשר לקבל את הנקודות משני מקומות העבודה במקביל.

מצהירים במידה ויש סיבות נוספות לקבלת נקודות זיכוי וחותמים. מקליקים על שלח ותוך שניות מקבלים את אישור המס למעביד עם שיעור המס שעליו להפחית מהמשכורת שלכם. יש לבצע תיאום מס לכל עבודה לחוד. לסיכום, ניתן להיעזר בשירותיו של רואה חשבון על מנת שיגיש תיאום מס מסודר בצורה מקוונת.

תיאום מס באינטרנט

אולי יעניין אותך גם

דיני מיסים
מיסים
דיני מיסים – מה הם כוללים?

תחום המיסים, על דיניו וסעיפיו השונים, נחשב לתחום מורכב למדי. התנהלות נכונה במסגרתו מחייבת  מומחיות והיכרות מעמיקה עם דיני המיסים השונים, כמו גם אופן פעולת

קרא עוד »