מהו תיקון 190 לפקודת מס הכנסה?

מס הכנסה מוכר לכולם ולכולן וכולנו מרגישים אותו יורד מהמשכורת שלנו בכל חודש. אמנם הוא חל כמעט כל הכנסה שלנו אך תיקון מיוחד בו מאפשר להשקיע בצורה חכמה ולחסוך הרבה כסף. הכירו את תיקון 190.

 

פקודת מס הכנסה

בישראל ישנם חוקים אשר מגדירים מה מותר ומה אסור, מה חייב ומה הוא זכות, במסגרת חוקים אלו מעוגן גם התשלום למס הכנסה. חוק פקודת מס הכנסה נחקק בשנת 1961 ומפרט את כל ההכנסות שמהן יש לשלם ולנכות עבור מס הכנסה וכן התייחסות נוספות בנושא.

עם הזמן נעשים תיקונים לחוק על מנת להתאים אותו למצב הקיים, לייעל את המערכת או להקל על האנשים, אחד מאלו הוא תיקון  190 אשר נכנס לתוקף בשנת 2012.

 

תיקון 190 – הפקדה ומשיכה מקופת גמל

תיקון 190 מאפשר לאנשים להפקיד כספים פרטיים וזמינים אל אפיק החיסכון קופת גמל, לקבל את כל ההטבות והזכויות שיש במסגרת ההפקדה אך בנוסף לכך, לקבל אפשרות למשוך את הכספים מקופת הגמל עם הטבות מיוחדות, זאת בתנאי שהמשיכה היא על ידי אדם מעל גיל 60. אפשר למשוך את הכסף בשתי דרכים על פי בחירת המפקיד.

  1. קצבה – בחירה בדרך הקצבה פטורה ממס ובעצם נותנת לאנשים מעל גיל 60 מעין שכר חודשי מהכסף שחסכו עד עתה ללא תשלום למס הכנסה.
  2. משיכת כל הסכום – הוצאת כל הסכום בפעימה אחת, בחירה בדרך זאת כן מעוגנת במס של כ-15 אחוזים על הרווח שיהיה בעת משיכת הכסף מהקופה.

 

מקבלים יותר ומשלמים פחות

נוסף על ההטבה וההקלה במס כאשר מושכים את הכסף, הבנה מעמיקה בתיקון כמו שיש לחברת https://t190.co.il תגלה שהתיקון מועיל וכדאי גם מבחינת דמי הניהול של קופת הגמל שיש לשלם לחברת ההשקעות בה פתחתם או תפתחו את הקופה. זאת כמובן אל מול אפיקי השקעה אחרים אשר לרוב ייקחו לכם דמי ניהול גבוהים בהרבה.

 

למי מתאים התיקון?

אחד הסעיפים שחשוב לשים לב אליהם כאשר דנים בתיקון 190 הוא סכום הקצבה הנמוך ביותר שאיתו אפשר להיות זכאים להטבת הפטור ממס והוא 4,525 שקלים, מה שעבור אנשים רבים עשוי להיות סכום מאוד גבוה שלא קיים אצלם.

על פניו נראה כי ההטבה מתאימה רק לאנשים עשירים ואמידים, אך בפועל, התיקון מאפשר לכולם למשוך את כל הכסף במס נמוך יותר מאשר אם היו משקיעים אותו באפיק חיסכון כמו שוק ההון.

תיקון 190 משפר את אפשרויות החיסכון והרווח עבור כולם. עם מיסוי נמוך עד כדי לא קיים מעל גיל 60, דמי ניהול ועמלות נמוכות יותר מאפיקי חסכון אחרים תקבלו אפשרות איכותית ופשוטה לשים את הכסף שלכם במקום בטוח ולהוציא אותו בסיכוי גדול לתשואה גבוהה יותר בהמשך החיים.

שטרות תלויות

אולי יעניין אותך גם

מטבעות
טיפים פיננסים
החשיבות שביועץ משכנתא

בעבר, מי שרצה לקחת משכנתא ניגש לבנק וקיבל אישור או סירוב, בזה הסתיים העניין. מי שמע על לקיחת משכנתא בליווי יועץ משכנתאות לפני 15 שנה?

קרא עוד »
כדור
טיפים פיננסים
כיצד ניתן לחשב היקף מעגל

  חישוב של היקף מעגל הוא בעיה מתמטית שהטרידה כבר את היוונים הקדמונים. לפני כמה אלפי שנים התגלה מספר פלאי שנקרא פאי, ובעזרתו אנחנו יכולים

קרא עוד »
מטבע דיגיטלי
טיפים פיננסים
האם ביטקוין מחוייב במס?

הביטקוין הוא המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר, ובשנים האחרונות הוא הגיע לשיאים חדשים. לאור זאת עלתה השאלה האם הביטקוין מחויב במס, על אף היותו מטבע, בשל

קרא עוד »
מטבעות ובית
טיפים פיננסים
לימודי יעוץ משכנתאות בצפון

לימודי יעוץ משכנתאות בצפון, הפכו להיות אחד מה קורסים הכי יוקרתיים ומבוקשים בשוק המשכנתאות כי היום אין מי שנזקק למשכנתא ולא פונה ליועץ פרטי ולא

קרא עוד »