מה זה קרן השתלמות ואיך לקבל אותה

כשמדברים על קרנות וחסכונות שונים, יש לדעת ולהבחין בהבדלים בין כל אופציה. בכדי לדעת אם משתלם לכם ללכת על האופציה של קרן השתלמות, מוזמנים לקרוא על אפשרות זו ועוד בכתבה שלפניכם.

 

מה זה קרן השתלמות?

בעבר קרן השתלמות נועדה לסייע לעובדים לממן השתלמויות, לימודי המשך ואירועים מקצועיים, אך כיום לרוב זוהי פחות מטרתה. דעו כי במידה ותרצו לחסוך את כספכם תוכלו לעשות קרן השתלמות שמשמשת כקופת חיסכון עבור שכירים או עצמאים וכן, לחברי קיבוץ ומושב שיתופי.

 

יתרונות

לקרן ההשתלמות כמו לכל אופציית חסכון אחרת, ישנם יתרונות יחסיים על פני השאר. כאשר הרווחים והכסף שמצטברים בקרן פטורים ממס הכנסה בהתאם למספר תנאים. בנוסף, השימוש בכסף יכול להיות בעבור כל מטרה שיחליט בעל הרכוש ולא רק להשתלמות כפי שהיה בעבר.

 

איך תוכלו לקבל קרן השתלמות?

כפי שציינו שכירים עשויים לקבל קרן השתלמות מהמעסיק אך הדבר לא מעוגן בחוק. כלומר, המעסיק לא מחויב להפריש לכם לקרן. עם זאת, ישנם צווי הרחבה והסכמים קיבוציים הקיימים במספר מגזרים ואלו, מחייבים להפריש לקרן. כך למשל, עובדים בחברות של כח אדם זכאים לקרן השתלמות במקרים הבאים: כאשר המקום מפריש כספים לעובדיו של המקום עצמו, עובדים העוסקים בניקיון ותחזוקה או שמירות ואבטחה. כמו כן עובדים בהוראה שחברים בקרן.

 

מה ניתן לעשות?

במידה ואתם לא נכללים באופציות שהוזכרו או שהמעסיק שלכם בחר לא להפריש לכם לקרת השתלמות. קיימת האופציה כעובדים עצמאים, לפתוח קרן השתלמות באופן אישי. במצב כזה, העצמאי רשאי להחליט כמה ומתי יבצע הפרשה. בנוסף, הוא יכול לקבל הטבות מס על ההפרשות עד לתקרה מסוימת.

 

איפה אפשר לעשות?

באופן כללי קיימות מספר חברות דרכן ניתן לעשות קרן השתלמות ועוד קופות חסכון כמו קופת גמל. לכל חברה יש את התשואות שלה, דמי ניהול שונים ותוכניות ואפשרויות שונות לאופציות חסכון. כך לדוגמא ניתן לראות יצירת שיתוף פעולה בין חברת הפניקס של הביטוח לבין בית ההשקעות אקסלנס שהפך את החברה למספקת שירותים נוספים חוץ מביטוח.

 

קרן השתלמות בהפניקס

כחלק מהאפשרויות קיימת בהפניקס אקסלנס קרן השתלמות. ישנם 28 מסלולים שכל אחד מאפשר חסכון בדרך שונה, כאשר יש הבלים בין הסכום המושקע והרווח שיוכל להתקבל. ניתן לבדוק את התשואות של החברה למול חברות אחרות וכמובן, לשים לב לדמי ניהול, על מנת להחליט איזו חברה עדיפה עבורכם.

 

לסיכום

קרן השתלמות היא אחת מהדרכים לחסוך כסף בצורה שעשויה להביא לכם גם רווח ולא רק חסכון. הרווחים פטורים ממס ואתם תוכלו להשתמש בכסף לכל מטרה. מי שיש לו מעסיק שמפריש לו כסף אין מה לדאוג, אך כאלה שלא, כדי לבדוק אופציות נוספות ביניהן להיות עצמאיים. ניתן למצוא חברות רבות בשוק העוסקות בתחום, לבדוק דמי ניהול ותשואות ועוד ולהשוואות ביניהן.

קופה

 

אולי יעניין אותך גם

מטבעות
טיפים פיננסים
החשיבות שביועץ משכנתא

בעבר, מי שרצה לקחת משכנתא ניגש לבנק וקיבל אישור או סירוב, בזה הסתיים העניין. מי שמע על לקיחת משכנתא בליווי יועץ משכנתאות לפני 15 שנה?

קרא עוד »
כדור
טיפים פיננסים
כיצד ניתן לחשב היקף מעגל

  חישוב של היקף מעגל הוא בעיה מתמטית שהטרידה כבר את היוונים הקדמונים. לפני כמה אלפי שנים התגלה מספר פלאי שנקרא פאי, ובעזרתו אנחנו יכולים

קרא עוד »
מטבע דיגיטלי
טיפים פיננסים
האם ביטקוין מחוייב במס?

הביטקוין הוא המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר, ובשנים האחרונות הוא הגיע לשיאים חדשים. לאור זאת עלתה השאלה האם הביטקוין מחויב במס, על אף היותו מטבע, בשל

קרא עוד »
מטבעות ובית
טיפים פיננסים
לימודי יעוץ משכנתאות בצפון

לימודי יעוץ משכנתאות בצפון, הפכו להיות אחד מה קורסים הכי יוקרתיים ומבוקשים בשוק המשכנתאות כי היום אין מי שנזקק למשכנתא ולא פונה ליועץ פרטי ולא

קרא עוד »