אילו נתוני אשראי קיימים עליכם במאגרי המידע של ה-BDI

אם אתם עומדים לקחת הלוואה, או אולי אפילו משכנתא, בטוח נתקלתם במושג "דירוג אשראי".

למעשה, השיטה של דירוגי האשראי קיימת בארה"ב כבר לא מעט שנים.

יחד עם זאת, ישראל השכילה לאמץ את שיטת דירוג האשראי רק בשנים האחרונות. בואו נדבר על זה.

כשמדברים על דירוג אשראי, מדברים על דוחות ריכוז נתונים אשר קיימות בלשכות האשראי. בעוד שישנן 3 לשכות אשראי בישראל, נהוג לכנות את לשכת האשראי בתור BDI. ומכאן אגב, נגזרו המושגים: ניקוי BDI, תיקון BDI, איפוס BDI שלילי, מחיקת דוח BDI שלילי ועוד. אבל רגע לפני שמדברים על מחיקת ושינוי BDI שלילי, חשוב להבין באלו נתונים מדובר.

 

מה כוללים הדוחות ב-BDI לשכת האשראי?

בשורה התחתונה, הדוחות שלכם ב-BDI כוללים את עבר האשראי שלכם, אפשר לקרוא לזה אפילו עבר הכלכלי. הדוחות יכולים לכלול נתוני הלוואות שלקחתם, תהליכי פשיטות רגל שעברתם, תהליכי הוצאה לפועל ועוד. במילים אחרות, דוח ריכוז הנתונים יכלול את כלל ההתנהלות הכלכלית שלכם.

יחד עם זאת, דירוג האשראי גם יכול לכלול טעויות. אם סורבתם לקבל הלוואה או משכנתא בגלל דירוג אשראי נמוך, יש מה לעשות עם זה. אתם יכולים לפנות אל חברות אשר עוסקות בכך. התייעצות על BDI היא מומלצת, במיוחד אם דירוג האשראי מעכב אתכם מלקבל הלוואה.

 

סיוע של עורכי דין בנוגע לתיקון דוח BDI בלשכת האשראי

בדרך כלל, יהיה מומלץ לקבל את הסיוע של תיקון דוחות BDI ממומחים בתחום. עורכי דין לרוב יספקו לכם את השירות הזה, שעליו כמובן הם יגבו את העמלה שלהם. חשוב לציין, לרוב לא תהיינה ביכולתכם לבצע שינוי BDI בכוחות עצמכם.

מדובר בהליכים בירוקרטיים מאוד מורכבים, שכוללים התעסקות בהמון פרמטרים כלכליים. אם אתם מעוניינים לשנות או לתקן BDI, יש לקבל ליווי אישי וצמוד של עו"ד. לאחר שינוי של דוחות ה-BDI, בדרך כלל אתם כבר לא תוגדרו בתור בעלי סיכון אשראי.

 

מה יקרה כאשר דירוג האשראי יהיה גבוה

ספק האשראי יוכל לתת לכם הלוואה בראש שקט, מה שגם יסייע לכם להתקדם הלאה עם חייכם. חשוב להבין, הדירוג הנמוך של האשראי הוא לא רק גורם מעכב מבחינה כלכלית. בשורה התחתונה, דירוג אשראי נמוך הוא גורם מעכב בבחינה ההתפתחותית של האדם.

לא פעם, אנשים מעוניינים לקחת הלוואות למטרת פתיחת עסק, מה שעשוי להתעכב בגלל דוח BDI לא מעודכן נכון. אם אתם מעוניינים לקבל הלוואה, בדרך כלל כל ספק אשראי ייצור קשר עם ה-BDI לגביכם. חשוב להבין, ספק האשראי אינו זקוק לאישור חוקי כדי לדלות מידע לגביכם. כך פועלת השיטה של דירוג אשראי. למעשה, כל ספק אשראי יכול לקבל עליכם לא מעט נתונים הנוגעים להתנהלות הכלכלית שלכם.

 

כרטיסים מגנטים

אולי יעניין אותך גם

מטבעות
טיפים פיננסים
החשיבות שביועץ משכנתא

בעבר, מי שרצה לקחת משכנתא ניגש לבנק וקיבל אישור או סירוב, בזה הסתיים העניין. מי שמע על לקיחת משכנתא בליווי יועץ משכנתאות לפני 15 שנה?

קרא עוד »
כדור
טיפים פיננסים
כיצד ניתן לחשב היקף מעגל

  חישוב של היקף מעגל הוא בעיה מתמטית שהטרידה כבר את היוונים הקדמונים. לפני כמה אלפי שנים התגלה מספר פלאי שנקרא פאי, ובעזרתו אנחנו יכולים

קרא עוד »
מטבע דיגיטלי
טיפים פיננסים
האם ביטקוין מחוייב במס?

הביטקוין הוא המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר, ובשנים האחרונות הוא הגיע לשיאים חדשים. לאור זאת עלתה השאלה האם הביטקוין מחויב במס, על אף היותו מטבע, בשל

קרא עוד »
מטבעות ובית
טיפים פיננסים
לימודי יעוץ משכנתאות בצפון

לימודי יעוץ משכנתאות בצפון, הפכו להיות אחד מה קורסים הכי יוקרתיים ומבוקשים בשוק המשכנתאות כי היום אין מי שנזקק למשכנתא ולא פונה ליועץ פרטי ולא

קרא עוד »