אתה אוהב לצלול? כך תיערך לצלילה בטוחה

צלילה נמנית בין ענפי הספורט הימי הפופולריים ובצדק. מדובר בפעילות בה אפשר להיות נרגשים, נפעמים וסופר צ'יל, בו זמנית. שלא לדבר על אינספור אתרי הצלילה שמחכים לכם בכל קצוות תבל והזכות לראות מראות מופלאים שמי שנמצא מעל פני המים לא מסוגל להבין… אבל לפני שקופצים למים, כדאי להיערך. איך עושים את זה?

צלילה היא ענף ספורט (ימי) נחשק וככזה, יש מי שעושים אותו באופן מקצועי, כאלה המתנסים באופן חד פעמי וכל מה שביניהם. לא משנה כמה ניסיון יש לכם, אתם ודאי יודעים שהעולם שמתחת למים איננו חף מסיכונים ולכן כדאי להיערך לקראתם בהתאם. איך עושים את זה? לפניכם כמה דרכים מרכזיות.

 

ביטוח צלילה

צלילה היא ספורט אתגרי ולכן יש לרכוש ביטוח מתאים, כמו ביטוח צלילה א.רפאל – RDI שמותאם לכך במיוחד וכולל כיסוי רחב עד 600,000 ₪. שימו לב כי חשוב לבחור בביטוח בו התביעה משולמת ישירות על ידי הגורם המבטח, ואם אתם רוצים לחסוך כסף, בררו לגבי ביטוח בינלאומי שנתי.

צְלִילָה

העיקר הבריאות

ממש כפי שלא תשכחו לבדוק שציוד הצלילה שלכם תקין ומתאים לתוכנית הצלילה, כדאי שתבדקו גם את המכונה הקרויה "הגוף שלכם" – לפני, במהלך ואחרי הצלילה. הרוגע שמתחת למים מאפשר לשכוח בקלות שגופכם נמצא תחת לחץ עצום ולכן כל גם תחושת אי נוחות מזערית, ראויה להיבדק.

בנוסף, הקפידו לא לצרוך סמים או אלכוהול 24 שעות טרם הצלילה, התייעצו עם רופא לגבי תרופות שאתם נוטלים ואם אתם סובלים מכל סימפטום שהוא במערכת אף-אוזן-גרון, בידקו זאת מראש.

 

אין סיבה למהר

מתחת למים יכולים לקרות המון דברים לא צפויים ולא משנה כמה מיומנים אתם (ועל אחת כמה וכמה אם אינכם כאלה), כדאי שיהיה לכם כמה שיותר זמן להגיב לקראתם, מה שלא יקרה אם תפעלו בחיפזון. אז קחו את הזמן, הרגישו בטוחים ואל תבצעו שום פעולה שלא תואמת לניסיון שלכם.

 

לנשום עמוק

ומה אם בכל זאת משהו בלתי צפוי הפתיע אתכם? קודם כל – קחו אוויר ותנשמו. האמינו לנו, פעולה בקור רוח הינה הרבה יותר אפקטיבית וממוקדת לעומת ניסיון לפתור בעיה כלשהי כשאתם בסערת רגשות. וגם – מלאי האוויר שלכם מוגבל, אל תבזבזו אותו על היפר ונטילציה. לאט לאט.

 

טובים השניים

קחו איתכם חבר. תמיד. זה יכול להיות חבר של ממש, מדריך או כל דמות אחרת, אבל דבר אחד בטוח – לא משנה איזה תרחיש יקרה בדרככם, הוא יהיה הרבה יותר קל אם תחלקו אותו עם עוד מישהו. את צלילות הסולו תשאירו למומחים, כן? לסיכום, אם אתם אוהבים לצלול כדאי שתמשיכו ליהנות מהספורט הממכר הזה כמה שיותר זמן והדרך היחידה לדאוג לכך, היא להיערך בהתאם בעזרת הטיפים המעולים שריכזנו עבורכם.

ביטוח צלילה

אולי יעניין אותך גם