איך אני חוסך כסף בתוך סטודנט?

כל סטודנט חווה את החיים הסטודנטיאליים בצורה קצת אחרת. אם תשאלו, חלק מהסטודנטים יגידו שהמעבר לעיר אחרת היא החוויה העיקרית, בעוד חלקם יזקפו את החוויה לזכות החברים והשותפים לתואר. הסטודנטים בעברית אוהבים את הבירה במחנה יהודה, אלה בתל אביב יאהבו את הים ובבן גוריון אלה החברים שגרים בשכונה. למרות הדעות השונות, הסכמה אחת קיימת בנוגע לחיים  הסטודנטיאליים והיא המשפט הידוע- "אני סטודנט, אין לי מספיק כסף".

לסטודנטים ישנן הוצאות רבות- שכר הלימוד, שכר הדירה, הספרים.. מה לא. להוציא כסף וליהנות ממנו זה חשוב, אבל הדרך להתנהל כלכלית בצורה נכונה קיימת ובקיצור- ניתן לחסוך כסף.
לפניכם 4 עקרונות חשובים שכדאי לגזור ולשמור:

 

איפה גרים?

לשאלה זו ניתן לענות בשתי תשובות חסכוניות: האחת, מגורים בסביבה הקרובה לקמפוס, המאפשרים נסיעה בתחבורה ציבורית נגישה או באופניים ולא מכריחים לבזבז כסף על דלק. האפשרות השנייה עוסקת במיקום המגורים. תחילה, תוכלו לשכור דירה במיקום קרוב, אך לא מרכזי, וההבדל במחיר יהיה שמיים וארץ. למשל- לסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב ישנה האפשרות למגורים ברמת-גן או גבעתיים.

אופציה נוספת ומעניינת היא פרויקט כאן גרים: מגורים עם אזרחים ותיקים שגרים לבדם תמורת 5 שעות פעילות משותפת בשבוע תעניק לכם מגורים במקום שווה + מלגת שכר לימוד ולהם (ואולי גם לכם) חבר לחיים.

 

אוכל וארוחות

אכילה "בחוץ" בתקופת הלימודים היא כמו פרס ניחומים. להימנע באופן מוחלט מהזמנת אוכל/ ישיבה במסעדה עלול לגבות מחיר נפשי, ולכן העיקרון העיקרי הוא לתכנן – מה אוכלים ומתי אוכלים.

התכנון מתחיל בארוחות הצהריים באוניברסיטה או במיקום בו קובעים ללמוד. אם תביאו אתכם ארוחת צהריים ללימודים, תוכלו לחסוך את הכסף היומי בקפיטריה. במקום לקבוע ללמוד בבית קפה, שבו לקפה בדירה אצל אחד החברים. גם אם מדובר בכמה שקלים בודדים, תתפלאו לשמוע שהם מצטברים לבסוף ומהווים הוצאה רצינית.

 

מלגות

בהתאחדות הסטודנטים ובאתרים השונים תוכלו למצוא רעיונות והצעות למלגות שונות. מספר שעות ההתנדבות במלגות משתנה וכן ערך המלגה, אך תוכלו למצוא אפשרויות רבות למלגות כך שיתאימו לשעות שביכולתכם לתת ויהוו עבורכם עניין וסיפוק, לדוגמת מלגת פר"ח לחניכת ילדים ונוער בתהליכים חברתיים ולימודיים, מלגת SOS לאומנת כלבים ועוד.

 

התנהלות כלכלית חכמה – מזומן ולא אשראי

בכל הקשור להתנהלות כלכלית, ניתן להמליץ על שתי דרכי פעולה אפשריות: לאנשים מסוימים, שימוש בעיקר במזומן עוזר "להרגיש" את הכסף יוצא מהכיס, מה שמאפשר הוצאת כסף בצורה מבוקרת ובתשומת לב מלאה. דרך נוספת להתנהלות כלכלית מבוקרת, על ידי שימוש באשראי או במזומן, היא ניהול מעקב אחר ההוצאות.

אפליקציות ייעודיות, דוגמת Monefy יאפשרו לכם לא רק לתעד את הוצאותיכם, אלא גם לקבל סיכום לפיו תוכלו להבין את התפלגות ההוצאות שלכם ולהתנהל בהתאם.

אישה מקלידה על לפטופ

אולי יעניין אותך גם

מטבעות
טיפים פיננסים
החשיבות שביועץ משכנתא

בעבר, מי שרצה לקחת משכנתא ניגש לבנק וקיבל אישור או סירוב, בזה הסתיים העניין. מי שמע על לקיחת משכנתא בליווי יועץ משכנתאות לפני 15 שנה?

קרא עוד »
כדור
טיפים פיננסים
כיצד ניתן לחשב היקף מעגל

  חישוב של היקף מעגל הוא בעיה מתמטית שהטרידה כבר את היוונים הקדמונים. לפני כמה אלפי שנים התגלה מספר פלאי שנקרא פאי, ובעזרתו אנחנו יכולים

קרא עוד »
מטבע דיגיטלי
טיפים פיננסים
האם ביטקוין מחוייב במס?

הביטקוין הוא המטבע הווירטואלי הנפוץ ביותר, ובשנים האחרונות הוא הגיע לשיאים חדשים. לאור זאת עלתה השאלה האם הביטקוין מחויב במס, על אף היותו מטבע, בשל

קרא עוד »
מטבעות ובית
טיפים פיננסים
לימודי יעוץ משכנתאות בצפון

לימודי יעוץ משכנתאות בצפון, הפכו להיות אחד מה קורסים הכי יוקרתיים ומבוקשים בשוק המשכנתאות כי היום אין מי שנזקק למשכנתא ולא פונה ליועץ פרטי ולא

קרא עוד »