אילו מסמכים חשוב להגיש לרואה החשבון?

במידה ואתם שוקלים לבקש את עזרתו של רואה חשבון, ייתכן שאתם תוהים אילו מסמכים עליכם לספק על מנת שיוכל להעניק לכם שירות מיטבי ויעיל. המסמכים הספציפיים הנדרשים עשויים להשתנות בהתאם למצב הספציפי שלכם או לשירותים שאתם מחפשים. בכתבה הקרובה נציג לפניכם מספר מסמכים שכיחים במיוחד, שככל הנראה תתבקשו להגיש לרואה החשבון.

 

החזרי מס:

אחד מסוגי המסמכים אשר מוגשים לרואה החשבון הוא החזרי מס שבוצעו בתקופת המס הרצויה. בעת הגשת המסמכים תצטרכו לספק קבלות או אישורים רשמיים המוכיחים החזרים אלו. קבלות על החזרי מס שביצעתם יכולים להופיע בשלל סוגים, כגון: החזרי מס הכנסה, תשלום מע"מ, מקדמות ועוד.

בנוסף, במידה ואתם בעלי עסק סביר להניח כי תרצו לספק קבלות וחשבוניות עבור כל הוצאה מוכרת שהייתה לכם בתקופת המס הרצויה. הרשימה של ההוצאות המוכרות לעסק משתנות בין עסק לעסק ומתעדכנות כל שנה.

באופן כללי, הוצאה מוכרת יכולה להיות כל דבר שעזר לעסק לייצר הכנסה, לדוגמא: שכירות, נסיעות ואספקה, משכורות לעובדים ואפילו תרומות לצדקה. בעזרת קבלות וחשבוניות אלו יוכל רואה החשבון לחסוך לכם תשלום מס ויגרום לכך שלא תשלמו מס כפול.

שירות של רואה חשבון

דוחות כספיים:

אם יש לכם עסק, תצטרכו לספק לרואה החשבון את הדוחות הכספיים שלו. ישנם דוחות מאזן המראים את המצב הפיננסי של העסק וקיימים גם דוחות רווח המראים את הרווח שהעסק הניב בתקופה הרצויה. מסמכים אלה חשובים לרואה החשבון על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית וטובה על המצב הפיננסי של העסק שבבעלותכם.

כך רואה החשבון יוכל להציע סיוע במקרה הצורך, גם במקומות בעייתיים שאתם אינם מודעים אליהם, אבל רואה חשבון בעל ניסיון ידע לזהות אותם.

 

רישומי שכר:

במידה ולעסק שבבעלותכם יש עובדים, תצטרכו לספק לרואה החשבון את רישומי השכר וההטבות שהם מקבלים, כולל תלושי שכר, טפסי מס וכל רישומי הניכויים. רישומי שכר אלו יהינם למעשה ההוכחה שהעסק משלם לעובדיו על פי חוק, במקרה של ביקורות פתע וכדומה.

כמו כן, תשלום משכורת לעובדים נכללים גם בהם בהוצאות המוכרות של העסק, ולכן חשוב שיהיו חלק מהרשימה של ההוצאות המוכרות.

שירות של רואה חשבון

דוח מצב עובר ושוב בבנק:

אם הינכם מחפשים עזרה בתכנון פיננסי או במימון, תצטרכו לספק לרואה החשבון דוחות רלוונטיים המעידים על מצב חשבונות הבנק שלכם. מסמכים אלו יכולים לספק תיעוד מפורט של ההכנסות וההוצאות שלכם, מה שעשוי לעזור לרואה החשבון לזהות דפוסים חוזרים או אזורים שבהם תוכלו לחסוך כסף.

בנוסף לכך, דיווח על השקעות ועל חיסכונות למיניהם שברשותכם, יכולים לעזור לרואה החשבון שלכם להבין את התמונה הפיננסית הכוללת שלכם ולספק לכם אסטרטגיות השקעה שונות.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, שירות של רואה חשבון הינו שירות פיננסי נחוץ לאנשים רבים, ובכוחו להציל את מצבכם הפיננסי.  על כן, כדאי לבחור ברואה חשבון איכותי, מומלץ ואיכותי, במידה ואתם תושבי אשקלון והסביבה,  תוכלו להיעזר בשירותיו של רואה חשבון באשקלון. משרדי משה קופרשמידט רואים בכם יותר מחשבון הבנק שלכם, ויעניקן לכם את השירות הטוב ביותר, בהתחייבות.

שירות של רואה חשבון

אולי יעניין אותך גם