מה שהבנקים לא רוצים שתדעו – רגע לפני שאתם לוקחים משכנתא

רכישת דירה היא העסקה היקרה ביותר בחיי ישראלי ממוצע. לצורך מימון עסקה זו אין ברירה אלא להיעזר בבנק לצורך קבלת משכנתא למימון הרכישה. הבעיה היא שלא תמיד הלווים יודעים את כל האמת על הבנק, הם נותנים יותר מידי אמון בבנק וכך הם מקבלים משכנתא יקרה להחריד.

 

ממה הבנק מרוויח?

הבנקים הם לא גמ"ח כספים ולא עמותה. המטרה שלהם היא להרוויח כסף וכמה שיותר, יותר טוב. רווחי הבנק מגיעים אליו מהעסקאות שהוא מבצע: הוא מוכר כסף תמורת כסף. כדי להגדיל את רווחיו, הבנק מנסה לתמחר את ההלוואות שהוא מציע בכמה שיותר כסף. הבעיה היא שלא תמיד הלווים קולטים שמדובר ב"סיבוב" וכך הם משלמים מחיר יקר על הריביות.

לצורך יצירת אמינות אצל הלווים, הבנקים מעמידים לרשות הלקוחות פקידי משכנתאות המציגים את עצמם כיועצי משכנתאות מטעם הבנק וכך כאשר הם מנסים להתאים את תנאי ההלוואה ללווה בצורה הטובה ביותר. הבעיה היא שהלווה לא קולט את זה וכך הוא משלם ריבית יקרה בדרך כלל.

 

איך מוזילים את מחיר המשכנתא?

ניתן להוזיל את מחיר המשכנתא באמצעות קבלת ייעוץ משכנתא. יועץ המשכנתאות מטעמכם ינהל משא ומתן עם הבנק לטובת הוזלת המשכנתא שלכם. הוא מכיר את תנאי השטח והוא יודע כמה אתם יכולים לקבל במצבכם. הוא יודע מה הבנק מנסה להשיג והוא הולך צעד אחד לפניו. כך הלווים מקבלים משכנתאות זולות תודות לשירות יועץ המשכנתא שלהם.

 

האם חייבים להיעזר ביועץ משכנתאות?

לא חייבים לקחת משכנתא עם ליווי מקצועי. בפרט לא כאשר לא רואים בעיה לשלם מחיר יקר. אך לאמיתו של דבר, כאשר נעזרים ביועץ משכנתאות מקצועי מחיר ריביות המשכנתא יורד במאות אלפי שקלים. היועץ מלווה את העסקה כבר משלבי ההתחלה.

הוא בודק את כדאיותה ואפשרויות המימון הקיימות וכך הוא נותן את חוות דעתו.לאחר מכן הוא מכוון את הלווה באיסוף המסמכים הנדרשים לצורך קבלת אישור עקרוני וכך הוא מקדם את תיק המשכנתא צעד אחר צעד, בצורה מקצועית ובטוחה.

הוא פונה אל מספר בנקים בניסיון להוזיל את ריביות המשכנתא וכך הוא מנהל משא ומתן מקצועי להתאמת ריביות המשכנתא לתנאי החיים של הלווה. לאורך כל תהליך לקיחת המשכנתא היועץ מכוון ומדריך במה שנכון לעשות וכך ללווה יש שקט נפשי מכל הקשור למשכנתא. הוא יודע שהמשכנתא שלו מנוהלת בידיים טובות ומקצועיות.

 

איך בוחרים יועץ משכנתאות?

יועץ המשכנתאות שלכם חייב להיות מקצוען. הוא זה שישפיע על מחיר ריביות המשכנתא שלכם ולכן חשוב לבדוק מספר נקודות בבחירת יועץ משכנתאות:

  • מקצועיות – וודאו שהוא קיבל הכשרה מקצועית מוסמכת
  • ניסיון וותק – אף אחד לא מעוניין להיות שפן ניסיון
  • שירות, זמינות – אתם צריכים שיהיה לכם עם מי לדבר
  • אמינות ודיסקרטיות – היועץ הולך להיחשף למצב הכלכלי שלכם
  • מחיר כולל – מה כלול בו?
  • אינטואיציה פנימית

מה שהבנקים לא רוצים שתדעו - רגע לפני שאתם לוקחים משכנתא

אולי יעניין אותך גם

כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי
משכנתאות
כל המידע על משכנתא לנכס מסחרי

כשמדברים על משכנתאות, אנשים בדרך כלל נוטים להתייחס אליהן אך ורק כהלוואה ארוכת טווח לרכישת דירה. אומנם מרבית המשכנתאות מיועדות לרכישת דירות, אך שוק משכנתאות

קרא עוד »
יועץ מומחה למשכנתאות
משכנתאות
איך בוחרים יועץ משכנתא

בעת ביצוע אחת העסקאות הגדולות של חיינו, עלינו לבחור יועץ משכנתא מהימן ואיכותי שיעזור לנו לעבור את הדרך הארוכה מבלי חשש. אבל איך נוכל לדעת

קרא עוד »