משרד – האם כדאי לשכור או לקנות? משמעות ההחלטה והשפעתה על מאזן ההוצאות וההכנסות בעסק

מעבר למשרד חדש אינו פעולה בלתי מוכרת בעולם העסקים.

להפך, מעברי משרדים מתבצעים כדבר שבשגרה כתוצאה משינויים שונים בחיי העסק: צמיחת החברה, מה שמצריך מעבר למשרדים גדולים יותר, צמצום

ומעבר לשטח קטן יותר, או כתוצאה מסיום חוזה השכירות במבנה הקיים. 

כעת, בעלי עסקים רבים עושים 'חושבים מחדש', כדי להכריע בתהיה, איזו החלטה תהיה בחירה פיננסית נכונה יותר: שכירת משרדים או קנייה? לפניכם המידע הרלוונטי, שיסייע לכם להגיע להחלטה המושכלת.

 

קניית משרד – הפתרון לחברה המבוססת

השוק מוצף בהצעות של משרדים למכירה וכן גם משרדים להשכרה, כשלכל אחת מהאופציות מעלות וחסרונות שונים, המהווים את השיקול בהכרעת סוגיה זו.

לרוב, קניית משרדים תתאים לבעלי חברות מבוססות, שהמשך הקיום שלהן אינו נתון בספק ומחזור הרווחים שלהן גדול. כאלה חברות יכולות לבצע רכישה של משרדים משל עצמן, ובכך לחסוך עלויות חודשיות גבוהות של שכירות.

קניית משרד הינה בדרך כלל בחירתן של חברות מובילות בתחומן. אותן חברות רואות בקניית הנכס, השקעה בנדל"ן העשויה להניב להם רווחים נוספים בהמשך.

 

מדוע רבים מבעלי העסקים בוחרים לשכור משרד?

לעומת החברות הגדולות במשק, רוב העסקים הקטנים והבינוניים יעדיפו את אופציית שכירת המשרד על פני קנייה, מה שמאפשר להן בטווח הקרוב, להתמודד עם עלות נמוכה הרבה יותר, ללא התחייבות לפרק זמן בלתי מוגבל.

 

מהם היתרונות בשכירת משרד?

התחייבות קצרת טווח

בניגוד לרכישה, שהינה פעולה מחייבת לטווח הארוך, בחירה באפשרות של שכירת משרדים מאפשרת לבעלי עסקים ליהנות ממשרדים מתוחזקים, בעלות נמוכה יחסית, כשלאחר תקופה קצרה ניתן לבטל את החוזה ולהפסיק את השימוש במשרד, לפי הצורך.

 

גמישות לשינויים

במידה ומדובר בעסק מתפתח, רכישה ומכירה של נכסים, עשויה להכביד ולהפריע מאוד להתנהלות העסק. בשיטת השכירות, ניתן לעבור בקלות ממקום למקום, ללא סבך בירוקרטי מייגע או עלות גבוהה בתהליכי המכירה.

 

התאמה לצרכי החברה

רוב העסקים בישראל דינמיים מאוד מבחינת הצמיחה והצמצום שלהם, כך שמעבר ממשרד גדול לקטן יותר וכן להפך, הם שינויים שבשגרה. שכירות של משרדים מאפשרת את ההחלפות הללו בקלות, בניגוד להתעסקות עם בעלות על נכס, ההופכת כל שינוי – לאתגר לוגיסטי מורכב.

 

שינויי מיקום

לכל חברה שיקולים שונים בהתאמת מיקום משרדיה על פני מפת הארץ, אולם שיקולים אלו יכולים לעבור שינויים עם הזמן, לפי מצב השוק והתפתחות החברה. כך בעל עסק השוכר משרד, יכול להחליט בקלות שהוא מעוניין לעבור לאזור פריפריאלי כדי להוזיל עלויות, או להפך, להגר למרכז הארץ, כדי למקסם את יכולות העסק.

 

שכירות או קנייה – אבחנו את צרכי החברה שלכם והגיעו להחלטה

בחירה באחת משתי האופציות קשורה בהכרח באופי החברה, היקף הצמיחה שלה וסגנון העבודה. בכל מקרה חשוב לקחת בחשבון כי לכל החלטה בתחום יש השפעה על ההישגים הפיננסיים של העסק. כעת, כשכל המידע פרוס בפניכם, תוכלו להכריע האם כדאית לכם אפשרות ההשקיה בנכס משלכם, או שאתם מעדיפים את הניידות והגמישות אותם מאפשרת שכירות משרדים.

שעון ומטבעות

 

אולי יעניין אותך גם

נדל"ן
איך לקנות בית בישראל היום

רכישת בית בישראל יכולה להיות השקעה מוצלחת ומתגמלת למדי, אך התנהלות מול שוק הנדל"ן הסבוך דורשת תכנון מוקדם ושיקול דעת מדוקדק. בין אם אתם גרים

קרא עוד »