הערכות שווי לנחלה – איך זה עובד?

ירשתם מקרוב משפחה או אדם קרוב אחר נחלה ואתם מעוניינים לדעת כמה היא באמת שווה? מעוניינים לרכוש נחלה של אדם אחר וזקוקים להערכת שווי על מנת לבדוק האם יש בידיכם הסכום הדרוש? במאמר זה נעניק לכם מידע על הערכות שווי לנחלה ונסביר לכם כיצד תהליך זה מתבצע.

 

מהי הערכת שווי לנחלה?

נחלה היא שטח שמיועד להיות מגרש לבנייה או שטח חקלאי. במקרים מסוימים, יש צורך בהערכת שווי לנחלה, כלומר בקביעת הסכום שהנחלה שווה. את הערכה זו מבצע שמאי מקרקעין מוסמך ומנוסה בתחום שיודע כיצד להעריך את שווי הנחלה בצורה יעילה, מהירה ומדויקת.

הערכת שווי לנחלה יותר מסובכת מהערכת שווי של בית פשוט משום שהיא כורכת התחשבות בפרמטרים רבים כגון: הסכם המשבצת, חוזה החכירה, זכויות הבנייה המותרות, חלקת המגורים ועוד.

 

מתי מתעורר צורך לבצע הערכות שווי לנחלה?

מבצעים הערכות שווי לנחלה, כאשר מעוניינים להבין כמה כסף נחלה מסוימת שווה. ברוב המקרים, מבצעים הערכה זו טרם מכירה של הנחלה עבור חקלאות או בנייה. אדם שמעוניין לבצע הערכת שווי לנחלה עקב מכירת או קנייה שלה, יפנה לשמאי נחלות מוסמך, אותו בחר בקפידה.

 

כיצד בוחרים שמאי נחלות עבור הערכת שווי לנחלה?

כאמור, הערכת שווי לנחלה אינה פשוטה ומהווה עסק יותר מורכב מהערכת שווי של דירה או בית. לפיכך, ישנה חשיבות רבה של בחירה נכונה של שמאי הנחלות שיבצע הערכת שווי לנחלה שלכם. חשוב לפנות אל שמאי שעומד בכל התנאים המפורטים להלן:

  • השמאי הוסמך לעסוק בתחום ומופיע באגודת השמאים בארץ.
  • השמאי עובד באופן חוקי ומחזיק בכל התעודות הנדרשות.
  • השמאי מנוסה בתחומו, עובד שנים רבות בשמאות מקרקעין ויודע כיצד להעריך שווי באופן מדויק שכולל את כל הפרטים הקטנים והגדולים הנוגעים לנחלה.
  • השמאי ביצע הערכות שווי לנחלות עם תנאים שדומים לתנאים שלכם ומנוסה במיוחד בהערכות שווי לנחלות ולא בהכרח רק לבתים או דירות.

 

כיצד השמאי יבצע הערכת שווי לנחלה?

על מנת להעריך את שווי הנחלה, על השמאי להגיע אליה ולבחון אותה בדקדוק. שמאי הנחלות יצטרך להכיר את הדרכים שמובילות לנחלה, להבין מהי רמת החיים באזור, אילו מוסדות חינוכיים נמצאים בקרבתה, אילו תשתיות נמצאות בסביבה ועוד. הפרטים הללו משפיעים על שווי הנחלה בשוק ולכן על השמאי לבחון אותם בקפידה ולהתחשב בהם בעת קביעת השווי.

בנוסף, השמאי יתחשב בפרמטרים נוספים כגון זיהום סביבתי שנגרם ממפעל מזהם שנמצא באזור ועוד. כמו כן, על השמאי להוסיף פרטים הנוגעים לתחום המשפטי שבו נמצאת הנחלה.

זקוקים למידע וייעוץ נוסף הנוגע להערכות שווי לנחלה ולהערכות שווי אחרות? היכנסו ל  https://www.mvp-business.co.il וצרו קשר עם המומחים של MVP, חברה מנוסה ומקצועית שמעניקה ייעוץ כלכלי, ייעוץ עסקי וייעוץ שיווקי ומבצעת הערכות שווי שונות.

כיצד בוחרים שמאי נחלות עבור הערכת שווי לנחלה

אולי יעניין אותך גם